Saturday, February 6, 2010

Statement yang aku paling menyampah

Situasi 1
Wartawan: Hi ***** (***** ialah seorang penyanyi/pelakon/artis)
*****: Hi. haa ni mesti ada soklan panas.
Wartawan: Of kos. kalau xpanas xde masa ak nak interbiu engkau. Haa, nak tanya ni, betul ke ko tengah bercinta skrg?
*****: Ye ke? mana dgr cerita ni? mana ada.
Wartawan: Aku taula. Aku wartawan. Sape org tu?
*****: Kantoi sudah. Haha.
Wartawan: Sapa org tu? Datuk? Artis?
*****: Eh tak lah, dia ORANG BIASA je. bukan artis, bukan vip.

---------------------------------------------------------------------------
Adakah artis mempunyai taraf yg berbeza dari org lain sehingga ade terma 'ORANG BIASA'? kalau dalam istilah istana, orang kebanyakan tu memang boleh di terima sebab Sultan atau Raja ada kuasa dan takhta. Tapi artis? artis malaysia biasanya. ada takhta ke? cakaplah, "dia bukan artis" ke ape ke kan. Ko ingat ko artis ko ade kelas lah? oh my gucci pucci rucci!

14 comments:

Ejay said...

hahahhaha....
u made my day.

jangan bikin panas!!
~layaannnnn

Mirae said...

haha.oh my prada!

ringo said...

artis,kalau ade taraf pun mungkin lebih bawah daripada bukan artis kot

senandung semalam said...

biase la 2... dowg kan dikenali ramai... tp sbnrnye xde mende pun kowt... dowg keje cm owg laen gak jus keje dowg kne msuk tv... n kalau nk iktkan kje laen lg better kowt... hhheeemmg bikin panas la...

ayie said...

ahaha betul...
kenapa semua bende yg ko tulis dlm blog ni aku x penah nk sedar sebelum ni ar?

haha...

shafarshahril said...

@Ejay

suka tgk 'terjah' abg nas rmbut ketak.haha.bikin hangit

shafarshahril said...

@Mirae

oh my jimmy CHOO!

shafarshahril said...

@ringo

jgnla ckp cmtu, klu ak jd artis nnti cmne?haha

shafarshahril said...

@senandung semalam

betol betol betol. cuma famous je. klu hollywood, rich and famous.

shafarshahril said...

@ayie

kite mempunyai mata yg berbeza kot. mata aku lbih cantik barangkali.haha

devilsome nutmad said...

serabutnye ngan manusia yang perasan dia kelas atas dari orang lain ni.
haha. well said

tengku_fir21 said...

haha..
perkataan ARTIS itu amat tinggi nilainye..klu di Uk larr..
klu kt malaysia nie rujuk penyanyi dgn pelakon jerr..
jadi kesimpulannyer...ARTIS telah disalah guna di Malaysia..

shafarshahril said...

ye btol tu. klu zaman dlu the word artist mmg exclusive because diorg contribute kepd ketamadunan bangsa.

Neo Danish said...

susah bile artis mula naek sheikh!:))
kite sume manusia same je..
gelaran je laen2.
artis pon manusia jgk.
so,jgn nak bangga sgt bile da jd artis tu!
hahah

*Oh my LOUIS VUITTON!