Monday, August 3, 2009

Une, rende'...1Malaysia

Monday, August 3, 2009

1. Malam semalam, saya bersama ibu ayah dan adik pergi ke tesco utk membeli sedikit barang. Dalam perjalanan balik, ayah nampak sebuah kereta proton wira yang padat dgn penumpang. Mereka berketurunan india.

2. Ayah mengomel dengan gaya percakapan masyarakat india, "$%^@**()!@!". Saya pon terpinga-pinga. Kenapalah bapak aku ni. Pastu ayah cakap:

"Kalau orang cina beli kereta, diorang tanya: berapa bole speed?"
"Kalau melayu beli kereta, diorang tanya: banyak mkn minyak tak?"
"Tapi kalau india beli kereta, diorang akan tanya: ni berapa orang bole muat?"

3. We burst out laughing. Then my father continued speaking in 'tamil'. My mother couldn't stop laughing. I congratulated my father for bringing up that idea. Splendid one, indeed. LOL

---i changed my blog name again

11 comments:

azzaliena suziantie said...

hahaha...
gile best :)

shafarshahril said...

hehe
tq melawat blogku

azzaliena suziantie said...

ur welcome lah =p
gile sporitng doe ur dad

bias® said...

orang malaysia...

Ejay said...

bapak borek anak rintik... dua2 pun funny guy. haha.

shafarshahril said...

ejay
mne u tau i'm funny?
i'm emo laa

shafarshahril said...

bias
ye..org malaysia
tp klu sume org malaysia mcm ko, ak xtaula cmne malaysia nnti.hehe

shakinah said...

woah!
hebat.
boleh cakap tamil

flip said...

mari kite belajar bahasa tamil ,, lala~

Danial said...

true that. funny, but still true.

shafarshahril said...

flip: mari2, mandarin skali

danial: yup. i also think that's true